Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vincent Willem van Gogh a jeho kresba objevující se v dopise 520 psaném bratrovi Theodorusovi van Goghovi
SOLDÁTOVÁ, Aneta
Bakalářská práce "Vincent Willem van Gogh a jeho kresba objevující se v dopise 520. psaném bratrovi Theodorusovi van Goghovi" se sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl přiblížit život a tvorbu významného malíře. Zabývá se kulturněhistorickým pozadím umělcovy tvorby. Zaměřuje se na korespondenci Vincenta a jeho bratra Thea, která často obsahovala drobné kresby dokládající tvorbu umělce a pro nás čtenáře přibližuje tak jeho výtvarné záměry a osvětluje skrytou osobní podstatu umělcovu. Praktická část je zaměřena na jednu konkrétní kresbu poslanou v dopise pod číslem 520. Tato drobná kresba se stala inspiračním zdrojem pro výtvarnou praktickou část, jejímž cílem bylo dále rozvíjet náměty z konkrétních dopisů v podobě perokresby nebo kresby. Na samém konci této kvalifikační práce se mohou v příloze čtenáři seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu vždy odkázáno.
Využití díla Vincenta van Gogha ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ
HLAVÁČKOVÁ, Helena
Diplomová práce na téma Využití díla Vincenta van Gogha ve výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ se skládá z části teoretická a projektové. Její teoretická část se zabývá vymezením pojmu postimpresionismus, do kterého řadíme malíře Vincenta van Gogha. O jeho životě a díle pojednává kapitola druhá, která ve zkráceném životopisném pojednání několika podkapitol odhaluje krátký, avšak vyčerpávající život tohoto malíře. Další kapitola je zaměřena na propojení této diplomové práce s Rámcovým vzdělávacím programem, který je nezbytnou součástí dnešního vzdělávání na prvním stupni základního vzdělávání. Poslední kapitola teoretické práce se zaměřuje na metodiku výtvarně-projektového vyučování. Projektová část představí výtvarnou řadu, která je sestavena z lekcí, tak aby provedla žáky pomocí dopisů Vincenta van Gogha celým jeho životem a seznámila je s jeho dílem.
Martin Heidegger, Meyer Schapiro, van Goghovy Boty a některé problémy interpretace
Zachariáš, Jan ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Ve studii Martin Heidegger, Meyer Schapiro, van Goghovi Boty a některé problémy interpretace se zabývám možnostmi výkladu van Goghova díla Pár bot (č. kat. Faille F 255). Ve stati Zrození uměleckého díla německého filozofa Martina Heideggera, je rozpracována otázka po bytí bot jako náčiní, přičemž teprve při pohledu na zobrazení bot si divák uvědomuje jejich skutečné bytí, a vnímá je jako autonomní předmět. Heidegger se volně zamýšlí nad obrazem a říká, že se jedná o boty venkovanky. Historik umění Meyer Schapiro napadl Heideggera v článku Still-Life as a Personal Object, že prý obraz fantasticky a svévolně interpretuje. Schapiro dokládá, že boty patří van Goghovi a je potřeba v nich vidět metonymický autoportrét malíře. Z dobových svědectví vyplývá, že znázorněné boty skutečně patřily van Goghovi, jestli však obraz maloval s úmyslem vložit do něj něco z vlastních pocitů je pravděpodobné, ne však jisté. Práce je dle tématu logicky rozdělena do tří kapitol, první se věnuje Heideggerovi, druhá van Goghovi a třetí Schapirovi.
Význam doktora Paula Gacheta pro cestovní ruch Auvers-sur-Oise
Pouchová, Eliška ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Lautnerová, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce je osobnost doktora Paula Gacheta a jeho význam pro cestovní ruch městečka Auvers-sur-Oise. První část pojednává o současném stavu cestovního ruchu Francie a regionu Île-de-France, ve kterém se městečko nachází. Druhá část se zaměřuje na francouzské umění 19. století, a to především na umění impresionismu ve spojitosti s doktorem Paulem Gachetem. Třetí část se soustředí na samotné městečko Auvers-sur-Oise, a to zejména na hlubší analýzu tamního cestovního ruchu. V závěru této části je rovněž zahrnuta analýza nabídky zájezdů českých cestovních agentur a kanceláří do Francie, Île-de-France a Auvers-sur-Oise.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.